Pagina's

Terugblik

ROADTRIP 2013: San Francisco - Phoenix

Tijd:
17 september - 3 oktober (17 dagen)
Staten: 4 (California, Nevada, Utah en Arizona)
km gevlogen: 19.250 km
Steden:
San Francisco, Las Vegas, Phoenix
National parks:
Yosemite N.P., Death Valley N.P., Zion N.P., Bryce Canyon N.P., Grand Canyon N.P.

Klik voor de verslagen per dag op de links in de linkerbalk. Ik heb het blog nu aangevuld met informatie en foto's. Dit is natuurlijk maar een hele kleine selectie. Voor meer foto's, zie Flickr!

Om nog even in de sfeer te blijven, hier een paar van onze favoriete nummers tijdens onze reis!

donderdag 3 oktober 2013

Dag 17: Phoenix - Amsterdam

Onze reis zit er op! We kijken terug op een geweldige roadtrip. Vier staten, duizenden kilometers, verschillende landschappen, wisselende weersomstandigheden, steden, National Parks.. We hebben echt heel veel gezien!

We zijn nu op het vliegveld van Phoenix. Over een uur vliegen we eerst naar Houston, Texas en vanaf daar naar Amsterdam. Het is hier nu bijna 9 uur 's ochtends, morgenochtend om 9 uur Nederlandse tijd zijn we weer thuis!

PHX - IAH   10:14 - 14:51 (2:37 uur, +2)
IAH - AMS   15:50 - 08:20 (9:30 uur, +7)

==Klik hier voor de laatste foto's en hier voor de terugblik op onze roadtrip==

woensdag 2 oktober 2013

Dag 16: Scottsdale (Phoenix)

Vandaag was onze shop- en relaxdag! Vanochtend hebben we eerst gezwommen en genoten van de zon en zijn toen naar een groot winkelcentrum in de buurt gereden, Arizona Mills, waar we lekker hebben geshopt! 's Middags zijn we weer naar ons hotel gegaan, waar we weer heerlijk aan het zwembad hebben gelegen. Aan het begin van de avond zijn we nog naar een andere mall gegaan: Scottsdale Fashion Square, waar we ook wat gegeten hebben. Ondertussen zijn we bezig met het inpakken van onze koffers, morgen vertrekken we weer naar huis..!

Gereden kilometers: +- 50 km
Scottsdale - Arizona Mills Mall - Scottsdale - Scottsdale Fashion Square - Scottsdale

==Klik hier voor Dag 17==

dinsdag 1 oktober 2013

Dag 15: Grand Canyon - Scottsdale (Phoenix)

Vandaag zijn we weer begonnen bij Mather Point, waar het toch wel erg rustig was.. Tot onze grote verbazing bleek het park te gaan sluiten i.v.m. de government shutdown. De shuttlebus die ons naar het westen van het park zou brengen om nog veel meer van de Grand Canyon te zien reed dus helaas niet... We hebben nog een stuk van deze route gelopen, voordat iedereen moest vertrekken.

We zijn dus helaas eerder dan verwacht uit Grand Canyon N.P. vertrokken, maar gelukkig hebben we vier van de vijf national parks helemaal kunnen zien! Het zou allemaal heel anders zijn gelopen als we toevallig twee weken later vertrokken zouden zijn..!

Vlak buiten de Grand Canyon zijn we nog even gestopt bij een souvenirwinkel. Daarna hebben we getankt, voordat we verder zijn gereden naar Williams en Flagstaff. Beide zijn toeristische plaatsen die aan de bekende Route 66 liggen. Niet heel bijzonder, maar wel even leuk om rond te lopen. In Williams hebben we nog even wat gegeten bij McDonald's.

Na Flagstaff zijn we nog gestopt in Cottonwood om (voor de laatste keer) wat inkopen te doen bij Walmart, o.a. Amerikaans snoep voor thuis! Ook hebben we, nu we hier nog zijn, wat donuts en muffins voor onderweg gehaald. Daarna was het nog een aardig stuk rijden naar Scottsdale. Eerst door een bosrijk gebied, maar later werd het droger en zagen we de eerste cactussen aan de kant van de weg. Aangekomen in het drukke Phoenix moesten we nog een stuk voordat we in Scottsdale waren. We hebben wat gegeten bij (alweer) McDonald's en hebben toen nog even lekker gezwommen in het mooie zwembad, met bubbelbad!

Voor alle foto's van vandaag, zie Flickr.

Gereden kilometers: +- 435 km (totaal +- 4:30 uur)
Grand Canyon N.P. - Valle Travel Stop - Williams - Flagstaff - Cottonwood - Scottsdale

==Klik hier voor Dag 16==

maandag 30 september 2013

Dag 14: Monument Valley en Grand Canyon N.P.

Vandaag hebben we veel kilometers gereden, maar ook weer heel veel gezien! We zijn eerst van Page naar Monument Valley gereden, een vallei met aparte rode rotsen midden in indianengebied. Monument Valley ligt niet op de route naar de Grand Canyon, maar omdat het ''slechts'' 200 km omrijden is wilden we het toch echt niet missen. Onderweg hebben we nog getankt in de buurt van Kaibito, waar we geen blanke Amerikanen, laat staan toeristen, hebben gezien. We zaten echt duidelijk al in indianengebied! Later las ik op internet dat in dit plaatsje meer dan 99% van de inwoners Native American is!

We zijn eerst doorgereden naar het bekende uitzichtpunt bij Milemarker 13, dertien mijl (21 km) ten noorden van de Arizona/Utah State Line. Geweldig!

Daarna zijn we teruggegaan naar Monument Valley. We hebben even rondgekeken bij het visitor center, waar het uitzicht spectalulair was, en hebben toen een stukje van de Valley Drive gereden. De weg was in zeer slechte staat, maar de omgeving was prachtig! Het was een stuk omrijden, maar ik vond het zeker de moeite waard!

We zijn nog heel even gestopt in Kayenta, en zijn toen doorgereden naar alweer het laatste national park van onze reis, Grand Canyon National Park! We zijn gestopt bij verschillende uitzichtpunten aan de oostkant van het park.

In de buurt van zonsondergang kwamen we aan bij het visitor center, waar we nog gekeken hebben bij Mather Point.

Daarna hebben we ingecheckt bij ons hotel, wat gegeten in de cafetaria (een stuk pizza en een hotdog), nog even gekeken in de souvenirwinkel en supermarkt, en zijn we gaan slapen. De volgende dag zouden we vroeg opstaan om, voordat we naar Phoenix zouden rijden, nog heel veel meer van de Grand Canyon te bekijken........

Voor alle foto's van vandaag, zie Flickr.

Gereden kilometers: +- 570 km (totaal +- 6:30 uur)
Page, AZ - Kaibeto, AZ - Milemarker 13 - Monument Valley - Kayenta, AZ - Grand Canyon N.P.

==Klik hier voor Dag 15==

zondag 29 september 2013

Dag 13: Page, AZ

Bij de overnachting zat geen ontbijt, dus we zijn de (koude!) dag begonnen met een de tweede helft van het Subway-broodje. We zijn toen naar Page gereden: eerst door het boerenlandschap, waar aan de kant van de weg nog een hert(?) werd geslacht.. en toen weer door de rode rotsen. In Page, in Arizona waar het dus een uur vroeger is, hebben we eerst een ijsje gegeten bij McDonald's. Naast de McDonald's was een Walmart, waar we nog wat kleine dingetjes hebben gekocht, waaronder mascara's (goeie deal!) en een donut-achtig broodje voor de lunch.

Daarna zijn we doorgereden naar Horseshoe Bend, een bocht in de Colorado river in de vorm van een hoefijzer, dat op dat moment van de dag (tussen de middag) het mooist schijnt te zijn vanwege het gebrek aan schaduw. We moesten eerst in de volle zon nog een stuk door het zand lopen, maar al vrij snel hadden we een geweldig uitzicht op de Colorado river.

Daarna zijn we doorgereden naar de Lower Antelope Canyon, waar we een tour onder leiding van een 'indiaan' (zie foto) hebben gedaan. Echt een hele bijzondere plek! In een vlak landschap zat 'opeens' een gleuf waar we de canyon in konden. De Antelope Canyon is heel smal en door water uitgesleten, waardoor allemaal bijzondere vormen en kleuren zijn ontstaan.

Daarna hebben we nog even gekeken bij de Glen Canyon Dam en Lake Powell, en zijn we naar ons hotel gereden. Daar hebben we nog even gezwommen, helaas was de zon al snel weg! 's Avonds hebben we gegeten bij Jack in the Box, weer een andere (maar gelijkwaardige) fastfoodketen.

Voor alle foto's van vandaag, zie Flickr.

Gereden kilometers: +- 290 km (totaal +- 3:30 uur)
Tropic, UT - Horseshoe Bend - Lower Antelope Canyon - Lake Powell/Glen Canyon Dam - Page, AZ

==Klik hier voor Dag 14==

zaterdag 28 september 2013

Dag 12: Zion N.P. - Bryce Canyon N.P.

Vandaag zijn we eerst weer naar Zion N.P. gereden, waar we nog een korte wandeling hebben gemaakt: de Canyon Overlook trail, naar een mooi uitzichtpunt over de canyon.

Daarna zijn we verder gereden in de richting van het volgende national park: Bryce Canyon N.P. We zijn eerst nog gestopt in Panguitch om te tanken en om wat te eten te halen. Rond de middag waren we in Bryce Canyon en hebben we ons broodje opgegeten in een prachtige omgeving! Bryce is een erg mooi park met verschillende uitzichtpunten. We zijn dus eerst doorgereden naar het einde van het park, en hebben op de weg terug alle uitzichtpunten bekeken.

Aan het einde van de middag zijn we naar ons motel in Tropic gereden, zo'n kwartier rijden vanaf Bryce. Voor het eerst geen keten, maar een kleinschalig motel met maar drie kamers, inclusief Mormoonse bijbel op het nachtkastje.

We hebben daar onze spullen uitgepakt en zijn (op advies van het Visitor Center in Bryce) terug gereden naar het gebied dat Red Rocks heet voor de sunset, die wel mooi, maar niet spectaculair was.

Daarna hebben we wat gegeten in de buurt van Bryce, bij Ruby's Canyon Diner. Na het eten hebben we nog even gekeken in een grote souvenirwinkel, waar ik eindelijk ben geslaagd voor een kentekenplaat van Utah! Daarna zijn we weer teruggereden naar ons motel in Tropic.

Voor alle foto's van vandaag, zie Flickr.

Gereden kilometers: +- 335 km (totaal +- 4:45 uur)
Hurricane, UT - Zion N.P. - Panguitch - Bryce Canyon N.P. - Tropic, UT - Red Canyon - Bryce - Tropic, UT