Pagina's

donderdag 19 september 2013

Dag 3: San Francisco

Vandaag zijn we weer begonnen met een ontbijt in het hotel en een treinrit naar het centrum. We zijn uitgestapt in de buurt van de City Hall (halte Civic Center). Na het stadhuis zijn we door een wijk met veel Victoriaanse huizen verder gelopen naar Alamo Square, een park dat bekend staat om zes Victoriaanse huizen op een rijtje: de Painted Ladies. Omdat het park vrij hoog ligt kun je het centrum van San Francisco in de verte zien liggen.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar een een bushalte, om vanaf daar verder te gaan naar Lombard Street, meer in het noorden van de stad. Lombard Street is een lange straat, waarvan een deel bekend staat als de meest bochtige straat ter wereld, met acht haarspeldbochten!

Van Lombard Street zijn we verder gelopen richting de kust, waar we onze gehuurde fietsen hebben opgehaald bij een filiaal van Blazing Saddles. Na een te enthousiast introductiepraatje moesten we laten zien dat we konden fietsen én wisten waar de rem zat.. We hebben maar gelijk een handtekening gezet zodat we geen helm hoefden te dragen. We hebben eerst nog onze lunch (cinnamon rolls en een boterham, nog van het ontbijtbuffet in het hotel) opgegeten aan het water en zijn toen gaan fietsen richting de Golden Gate bridge.

We zijn over de Golden Gate gefietst en kwamen toen aan in het plaatsje Sausalito. Daar konden we terugfietsen of met de boot terug, maar we besloten om verder te gaan naar Tiburon. Het was een mooie route, maar de afstand viel ons een beetje tegen (ook nog verkeerd gereden?) Af en toe was het best steil! Toch hebben we lekker gefietst, volgens Google Maps zo'n 30 km. Aan het einde van de middag gingen we vanuit Tiburon met de ferry, langs Angel Island en Alcatraz, weer terug naar San Francisco.

Toen we de fietsen weer hadden teruggebracht zijn we teruggelopen richting het treinstation. Overdag was het erg warm, maar toen de zon weg was werd het ineens koud. We waren al bijna bij het treinstation toen we een leuk Italiaans restaurantje vonden waar we pizza/pasta hebben gegeten. Daarna zijn we met de trein teruggegaan naar San Bruno. Toen we weer terug waren in San Bruno waren we op tijd voor de bus. Helaas hadden we de verkeerde bus genomen (of de halte gemist?), waardoor we weer een taxi moesten nemen naar het hotel ;) Omdat we eerst nog hadden geprobeerd om zelf de weg naar het hotel te vinden en het even duurde voordat we een taxi zagen waren we, net zoals gisteren, weer laat in het hotel.

Dit waren onze twee dagen in San Francisco. Niet te geloven hoe veel je in zo'n korte periode al kunt zien! Gelukkig hebben we nog twee hele weken, maar de eerste dagen waren in ieder geval al een enorm succes! Morgen gaan we onze huurauto ophalen. Let the roadtrip begin!

Voor alle foto's van vandaag, zie Flickr.

De route die we ongeveer gelopen hebben:
+- 8 km lopen, 3 km met de bus

De route die we ongeveer gefietst hebben:
+- 30 km fietsen, 10 km met de ferry

==Klik hier voor Dag 4==

1. Esther, Marije en Anouk een hele fijne trip gewenst. Geniet er maar eens lekker van. Jullie hebben dit wel verdiend.
    Groetjes van Ria, Frans en Erik. (De moeder, vader en broer(tje) van Esther)

Anouk, Je hebt een ongelooflijk mooie reis uitgestippeld. Petje af.