Pagina's

vrijdag 20 september 2013

Dag 4: San Francisco - Yosemite N.P.

Onze roadtrip is nu echt begonnen! Vanochtend zijn we weer op tijd opgestaan. Na het ontbijt (dat na drie keer hetzelfde toch wat minder lekker is..) zijn we met de airportshuttle naar het vliegveld gegaan en hebben we onze huurauto opgehaald, een mooie donkergrijze Chevrolet Captiva! Het was maar goed dat onze dagen in San Francisco er op zitten, want toen we de stad uit reden zagen we dat het vandaag niet zo zonnig zou worden als gisteren en eergisteren!

Nadat we eerst een paar rondjes om het vliegveld hadden gereden deed de TomTom zijn werk en zaten we op de goede weg, richting het oosten. Na zo'n anderhalf uur rijden zijn we gestopt in Manteca en hebben we inkopen gedaan bij Walmart: een koelbox met ijs, water, wat pakken drinken, iets voor de lunch en snacks voor onderweg. Natuurlijk wat gezonde dingen (fruit en California almonds), maar meerdere zakken chips, Reese's, Twizzlers en peanut butter Oreos mochten natuurlijk niet ontbreken!

Daarna zijn we verder naar het oosten gereden. Het landschap was eerst vrij droog en vlak, maar na een tijdje werd het heuvelachtiger en groener. Toen we al bijna in Yosemite waren konden we ook zien wat de bosbranden van afgelopen tijd hebben aangericht. Grote delen van het bos waren niet mooi groen meer en sommige delen waren zelfs helemaal afgebrand!

Even later kwamen we aan bij de ingang van het eerste nationale park van onze reis: Yosemite National Park. We zijn nog gestopt voor wat eerste foto's van de beroemde Half Dome-berg en zijn toen doorgereden naar het centrum van het park, Yosemite Valley, waar we een korte wandeling hebben gemaakt (Cook's Meadow Loop) waardoor we al meteen een goed beeld van het park kregen.

Aan het einde van de middag zijn we op weg gegaan naar ons hotel in Oakhurst. Eerst zijn we nog gestopt bij het bekende Tunnel View-uitzichtpunt, erg mooi! In Oakhurst hebben we eerst onze spullen naar de kamer gebracht en zijn we daarna wat gaan eten bij McDonald's. Morgen gaan we terug om nog meer van Yosemite te bekijken, inclusief de sequoiabomen!

Voor alle foto's van vandaag, zie Flickr.

Gereden kilometers: +- 385 km (totaal +- 5:15 uur)